Synpunkt på vår verksamhet

Här kan du lämna synpunkter på vår verksamhet. Både det du tycker fungerar bra och det som fungerar mindre bra. Läs gärna vanliga synpunkter och frågor innan du kontaktar oss.

Svar på vanliga synpunkter och frågor

Jag vill komma i kontakt med en arbetsförmedlare

Enklaste sättet att få svar snabbt är att ställa din fråga i vår chattbot. Har du frågor om ditt personliga ärende kan du ringa eller chatta med en arbetsförmedlare.

Kontakta oss                         

Jag har fått brev om varning/sanktion från min a-kassa

Om du har fått en varning eller blivit avstängd från rätt till ersättning av din a-kassa kan det bero på till exempel:

  • att du inte aktivt har sökt jobb
  • att du inte har skickat in din aktivitetsrapport i tid, eller
  • att du har missat ett möte med Arbetsförmedlingen.

Har du frågor eller synpunkter om beslutet, hör av dig till din a-kassa.

Villkor när du har ersättning från a-kassan

Om du undrar varför Arbetsförmedlingen skickat ett meddelande till din a-kassa behöver du kontakta en arbetsförmedlare.

Kontakta oss

Jag har fått ett brev om varning eller avstängning från rätt till ersättning i program

När du deltar i ett program och får aktivitetsstöd, utvecklingsersättning eller etableringsersättning är det viktigt att du uppfyller villkoren.

Det innebär bland annat att du behöver

  • följa den planering du har med oss (om du får stöd av en av våra leverantörer ska du också följa planeringen med din handledare där)
  • lämna en aktivitetsrapport till oss varje månad
  • delta i möten och andra aktiviteter
  • aktivt söka jobb, om du inte kommit överens om något annat med oss.

Om du inte uppfyller villkoren kan du få en varning eller bli utan ersättning i en eller flera dagar.

Villkor för ersättning i program

Jag har fått ett beslut som jag inte är nöjd med

Om du inte är nöjd med ett beslut som du har fått från Arbetsförmedlingen, kan du ha möjlighet att begära omprövning av det.

Begära omprövning av beslut

Jag vill ta del av en handling

Du kan begära att få ta del av allmänna handlingar hos Arbetsförmedlingen.

Ta del av allmänna handlingar

Jag har tekniska problem på Arbetsförmedlingens webbplats

Om du har tekniska problem med våra digitala tjänster, till exempel att logga in eller att aktivitetsrapportera kan du anmäla felet til oss.

Anmäl tekniskt fel

Jag har synpunkter på en leverantör

Om du har en synpunkt på en leverantör som vi har upphandlat, till exempel när du tar del av stöd och matchning, rusta och matcha eller går en arbetsmarknadsutbildning kan du lämna in den till oss.

Lämna synpunkt på våra leverantörer

Lämna synpunkter

Om du har läst vanliga synpunkter och frågor och inte hittat svaret där kan du lämna in din synpunkt eller ditt klagomål via formuläret nedanför.

Du kan vara anonym men om du vill att vi återkopplar till dig behöver vi dina kontaktuppgifter.

Om din synpunkt innebär att vi behöver tillgång till ditt ärende hos Arbetsförmedlingen, behöver du även fylla i dina personuppgifter.

Jag är (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Jag är (obligatorisk uppgift)



Min synpunkt uppkom i kontakt med Arbetsförmedlingen via (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Min synpunkt uppkom i kontakt med Arbetsförmedlingen via (obligatorisk uppgift)







Jag vill lämna synpunkt om (obligatorisk uppgift) * (obligatorisk)
Jag vill lämna synpunkt om (obligatorisk uppgift)








4000





Vi behöver dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig.
Vi behöver dina kontaktuppgifter för att kunna återkoppla till dig.

Har du skyddade personuppgifter eller har svårt att fylla i formuläret?

Då kan du lämna din synpunkt via telefon. Telefontiden är måndag–fredag 9-12.

Telefon
För arbetssökande: 0771-416 416
För arbetsgivare: 0771-508 508
För leverantörer: 0771-717 717

Tänk på att

Alla uppgifter du skickar till oss blir en allmän handling. Genom handlingsoffentligheten ges allmänhet rätt att ta del av allmänna handlingar, med undantag för de uppgifter som ska sekretessbeläggas.